Husqvarna 2018-02-22T09:40:02+00:00

Project Description

Husqvarna instore

Visuella retailmiljöer och en strukturerad planogramprocess är verktygen när Husqvarna Group går in på nya marknader. Med hjälp av verktyget ”Mockshop” hålls hela retailprogrammet ihop både inom partnerprogram och nya marknader.

Speciellt när vi ska ta oss in på marknader där vårt varumärke Husqvarna inte är så bekant ännu, är det bra att kunna erbjuda en visuell beskrivning av hur vårt sortiment kommer att se ut i butik och att ge en färdig process baserad på visuella planogram för den blivande retailpartnern, berättar Sebastian Langenheim.

Verkningsgraden i verktyget Mockshop är otroligt hög och bra i vår retailsatsningar fortsätter Sebastian. Vi behöver bara beskriva vår retailexponering en gång och kan sedan återanvända koncepttänket i alla led och generera färdiga bilder på produktexponering och färdiga planogram anpassade för varje återförsäljare.

Även helt nya butiker ritas enkelt upp i Mockshop med produkter merchandisade när vi lägger ihop ett urval av våra produktexponering för inredningarna och får en hel butik med nyckeltal, kundvarv och allt.

2018-02-22T09:40:02+00:00

Se filmen om hur Husqvarna höjer sin kundupplevelse med planogram

2018-02-22T09:36:50+00:00

Visualisering och planering av facelift för Skistars shoppar

2018-02-22T09:32:28+00:00

Selected Brands / Ugg valde Kom för att skapa en pop-up-yta, från idé till uppbyggnad på plats.

2018-02-05T10:14:24+00:00

Vårt uppdrag var att tillsammans utveckla och skapa en mer intressant och säljande shop.

Load More Posts