Birka Cruises

2013-2015
Visual merchandising
Säljande butiker
Kundvarv & butikslayout
Exponeringsprinciper
Kampanjhantering
Utbildning

Birka Cruises erbjuder skärgårdskryssningar sedan 1971, shoppingen ombord på M/S Birka är en viktig del av kryssningsupplevelsen.

KOMs uppdrag var att förstärka kundupplevelsen i taxfreebutikerna ombord med inspirerande kundvarv. Skapa tydligare kampanjuppföljningar och produktexponeringar optimerade efter KPI mål. Målet var att skapa en gemensam plattform för vad butiksuttrycket och kundupplevelsen skulle bestå av. Butiksansvariga och inköpare utbildades tillsammans i kundvarv och produktexponering, teoretisk och praktiskt, för att få rätt verktyg att fortsätta förstärka kryssningsupplevelsen ombord.

Förutom att vi ständigt behöver uppdatera utbudet och följa med trender, så är det viktigt att organisationen har en gemensam bild över hur shoppingutbudet skall kommuniceras och lyftas fram för bästa kundupplevelse och ombordservice. Med hjälp av KOM har vi skapat ett bättre arbetssätt och en tydligare shoppingagenda som kontinuerligt lever och utvecklas verksamheten. Förutom att vi fick hjälp att utveckla våra kundvarv och vår exponering så fick vi stöd i att angripa frågorna och aktiviteterna på rätt sätt. Resultaten har enbart varit positiva och vi kan idag varmt rekommendera KOM som samarbetspartner.

Satu Andersson, VD, Birka Cruises.

Pin It on Pinterest

Share This