<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/V0w1K4aDJeU" frameborder="0" allow="autoplay; encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Storytelling med Virtual Retail

Med utgångspunkt i det visuella för att säkra det kommersiella.

Butikskoncept ska spegla en vison, affärsidé och varumärkesplattform. Väl genomtänkt med allt från butiksdesign, produkter till merchandising principer i kombination med butiks ljud och doft. Alla element är kommunikation och design som syftar till att skapa rätt känsla.
Känslan är nyckelordet som guidar din Story i butiken och som representeras av färger,teknik och material i din butik.
Genom att visualisera din Storytelling får du en ny medvetenhet och kan kommunicera detta till någon som kommer i kontakt med ditt varumärke och butikskoncept. Denna samverkan är viktigt.

Virtuel Retail & CGI

Genom att kombinera 3D.modeller av sortimentexponeringen i Mockshop med 3ds Max och Vray skapade vi tillsammans med  Studion – GOfightFantastic denna visualisering av en modebutik.

3D/CGI-modellerna producerades i Mockshop som exporterades ut för att producera 3D-animationer och renderingar över den framtida butiken. Vi hittade ett sätt att koppla in Mockshop-innehållet med de 3D-renderingsverktygen (Maya, 3ds Max och Vray) för att producera kameraåkningar, komplett med avancerad belysning och skuggor och kameraeffekter med skärpedjup.

Kraften i att visualisera ditt butikskoncept med varulagdaprodukter i en fullexponerad butik slår gällande standard med renderingar från arkitekter och CAD när det gäller att validera buiksupplevelsen. Detta på samma gång som du säkrar dina exponeringsprinciper och KPIer  för Spacemanagement.

Pin It on Pinterest

Share This