Storytelling med Virtual Retail
Med utgångspunkt i det visuella för att säkra det kommersiella.
Känslan är nyckelordet som guidar din Story i butiken och som representeras av färger,teknik och material i din butik.
Genom att visualisera din Storytelling får du en ny medvetenhet och kan kommunicera detta till någon som kommer i kontakt med ditt varumärke och butikskoncept. Denna samverkan är viktigt.
Virtuel Retail & CGI
Genom att kombinera 3D.modeller av sortimentexponeringen i Mockshop med 3ds Max och Vray skapade vi tillsammans med Studion – GOfightFantastic denna visualisering av en modebutik.
3D/CGI-modellerna producerades i Mockshop som exporterades ut för att producera 3D-animationer och renderingar över den framtida butiken. Vi hittade ett sätt att koppla in Mockshop-innehållet med de 3D-renderingsverktygen (Maya, 3ds Max och Vray) för att producera kameraåkningar, komplett med avancerad belysning och skuggor och kameraeffekter med skärpedjup.
Kraften i att visualisera ditt butikskoncept med varulagdaprodukter i en fullexponerad butik slår gällande standard med renderingar från arkitekter och CAD när det gäller att validera buiksupplevelsen. Detta på samma gång som du säkrar dina exponeringsprinciper och KPIer för Spacemanagement.