2018 NYC Christmas inspiration

av | Dec 17, 2018 | Inspiration, Skyltfönster |

Denna fantastiska kokande Metropol bjuder alltid på det bästa av det bästa. Årets inspirationsresa hade många härliga Christmas Windows highlights, från de påkostade skyltfönstren på 5th Aveny och Soho till de kreativa butikerna i Midtown.

The Bergdorf Goodman holiday windows ”Bergdorf Goodies” är verkligen en VM:s dröm, man riktigt frossar i kärleken till kundupplevelser och njuter av den höga kvalitén i utförandet.

I Barneys ”Make Change-kampanj” inspirerades vi av en av säsongens riktlinjer: att ge tillbaka. Ett starkt och viktigt samarbete med Rädda Barnen för att skapa förändring.

Bloomingdales bjöd på en show med glimten i ögat, engagerande och kul. Självklart testade vi att sjunga karaoke och filmas för att se sig själv tillsammans med Grinchen.

Saks Fifth Aveny, är temat “Theatre of Dreams” De visualiserade drömbubblorna badade i djupa färgtoner. Man fastnade lätt i dessa vackert genomförda drömmar.

Ett besök på Nya Nikebutiken på 5th är ett måste. 6 våningar innovativ och futuristisk upplevelse. Många smarta enkla lösningar men också i framkant när det gäller transparens. De berättar med fantastiskt genomarbetat koncept hur tillverkningen går till, hur du kan formge och skapa dina egna personliga sneakers och plagg på plats. Du kan göra dina inköp på alla möjliga tillgängliga sätt. Det finns t.o.m. en hel avdelning för plusmedlemmar.

En otroligt spännande upplevelse var Monclers Pop-up i Soho. Unikt designersamarbete som visades upp endast där och i Tokyo. Men det spar vi till ett eget blogginlägg.

 

Önskar alla en riktigt God Jul och låt er inspireras inför det Nya Året!

Höstnyheter butikskoncept

Har spanat in och besökt några nyöppnade butiker med spännande och innovativa butikskoncept. Känns verkligen kul att se att ”framtidens retail” är här, lösningarna som förenklar tillvaron, användarvänligt och transparent. Att mötas av personal som älskar att berätta,...

Finalisterna, Årets Kreativa Kundupplevelse 2018

Årets Kreativa Kundupplevelse – Här är finalisterna Den 1 November är det dax för Modegalan 2018, Kom är stolt sponsor av årets nya pris för Kreativa Kundupplevelse. Kundupplevelsen behöver komma i fokus och Customer Journey är viktigare än någonsin för att skapa...

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan Fashion Week

Stockholm Fashion Week är i fullgång vilket betyder att vi gav oss ut på samma runda för att inspireras av de nya skyltfönsterna.  Om det hänt så mycket nytt? Nja, många har vart duktiga och roterat budskapet i sina fönster men vi hade önskat att fler hade hakat på...

Formex Augusti 2018

Så fort de varma tropiska vindarna byts ut mot kyligare och krispigare luft, känns det väldigt skönt att få fylla på sin inspiration inför hösten. När vi besöker Formex är det i syfte att fånga upp nyheter och trender i stort. Hur montrarna är utformade, rummen...

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan

Supernyfikna på hösten! Förra veckan spanande vi in  Biblioteksstan och butikernas skyltfönster, i förhoppning om att få inspiration till hösten. Väl nere kunde vi konstatera att de klassiskt brända tonerna mot brunt står sig starkt även denna höst, med färgstarka...

Nya detaljhandeln har upplevelse i fokus

Den nya detaljhandeln måste utvecklas då konsumenternas köpbeteenden, drivkrafter och behov förändras, nu och  framöver. Det och mycket mer berättade KOMs grundare Anne Hesselgren om på sina seminarier på Stockholm Fashion District under modeveckan. För att lyckas...

Pin It on Pinterest

Share This