Miami Vibe

Skyltfönster Visual merchandising Konceptdesign

Ett härligt, galet och färgglatt sommarfönster med inspiration från South Miami Beach sköna Art Deco områden.

Skyltfönsteridén började så smått växa fram från vår inspirationsresa till NYC i julas, där vi såg tydliga tendenser från Art Deco-eran i många vackra fasader och skyltfönster. Efter vårt besök på nyöppnade The Webster, en galleria på hela 6 våningar i Soho som drivs den trendige Miami retailern Laure Heriard du Dubreuil, kändes det som ett måste att få ta detta till vårt designstrikta Norden och frossa i alla härliga sommarpasteller.

I samarbete med Sensibar har vi tagit fram en fönsterfolie och lekt med olika element som den abstrakta drinken ovanför entrén i 3D. Där vi gått utanför fönsterrutan och utökat upplevelsen både på fasaden och ut på marken framför fönstret. Pilar som leder blicken och skapar nyfikenhet till vad som kan finnas innanför i öppningar i folien. Här pratar vi uppmärksamhet och glädjespridare. Här visas inspirationsfilm från julen i NYC 2017.

Något som är högaktuellt för alla retailers efter lata sommardagar och julen 2018 skall förberedas. I en annan skärm visar vi en film om hur vi presenterar och tar fram alla våra konceptidéer i 3D. Ett framtida verktyg, ett snabbt, visuellt och effektivt sätt att säkerställa resultatet innan beslut tas. Som ger kunden möjlighet att uppleva sitt nya butikskoncept, fasad eller skyltfönster i förväg. Ta dig tid att kika på den illustrerade informationen om hur du med ett enkelt klick frilägger dina produktbilder till din hemsida. Med detta härliga skyltfönster önskar alla våra kunder, besökare och nyfikna förbipasserande på Grev Turegatan en riktigt Fin solig och skön sommar.

Är du redo att ta nästa steg mot en ökad försäljning? Hör av dig så berättar vi mer om vad vi kan göra för er!

Pin It on Pinterest

Share This