Höstnyheter butikskoncept

Nov 1, 2018 | Inspiration, Skyltfönster, Visual Merchandising |

Har spanat in och besökt några nyöppnade butiker med spännande och innovativa butikskoncept.
Känns verkligen kul att se att ”framtidens retail” är här, lösningarna som förenklar tillvaron, användarvänligt och transparent. Att mötas av personal som älskar att berätta, bjuder på hela historierna runt koncepttänket och är stolta.
The Fitting Room i Nordstan Göteborg
Ett unikt och innovativt koncept i framtidens Retail

The Fittingroom är en butik där du kan prova det fulla sortimentet från Wacay och skor från Sneaky Steve på en butiksyta om endast 63 kvm. Beställningarna läggs på interaktiva touchskärmar och levereras direkt hem till dig från respektive centrala varumärkes centrala e-handelslager.

Alla produkter i butiken har ett inbyggt (RFID) chip som du håller framför skärmen och får all historik och varumärkesbudskap snyggt och enkelt presenterat. I provrummet kan du spegla dig i en virtuell miljö där ljud och bild bidrar till upplevelsen.

J.Lindeberg Biblioteksgatan Stockholm
Sköna NYC vibbar

Nytt fräscht butikskoncept som placerar dig mentalt mitt på Manhattan i NYC. Du möts av ett helt nytt koncept som går hand i hand med varumärkets nya profil – fusionen mellan sport och mode.  Materialval där det enkla råa och samtidigt coola uttryck i färgval och strukturer andas självklarhet. T.ex. fiberglasinstallationer möter den fina mörka träkänslan. Neutrala toner med undantag för en ljust gul accentfärg. Sofistikerad belysning som leder ögat exakt. Snyggt! Varuvisningsmässigt fungerar butiken även här mer som ett showroom. Dock ser man endast en skärm, digitala möjligheter/lösningar till att lägga beställningar på nätet. Kanske något som även erbjuds genom personlig service?

Gina Tricot Götgatspuckeln Söder Stockholm

Wow, Är detta Gina Tricot? Butikskoncptet lyfter plaggen långt över sin tidigare känsla i prisvärdhet. Spännande kontraster i materialval, luftigt och stilrent.  Café yta för skönt häng, gör att man gärna stannar lite längre. Målet är att butiken ska kännas som en modern walk-in closet kan man läsa på nätet och ja, det kan man nog hålla med om när man kliver in i den rosa entrén. Skyltfönstren på Götgatanbutikens skyltfönster har alltid varit lite mer stylade och extra omhändertagna än övriga i kedjan. Möjligen att de tappat något just här när man gått mot en renare stil i displaymaterial. Hoppas på fortsatt cool styling och ett återkommande stopp i inspirerande fönsterfasader.

Tävling 2018 års bästa julskyltfönster

Årets Julskyltfönster 2018 - STOCKHOLM Inför årets julhandel utlyser vi en Instagramtävling för 2018 bästa Julskyltfönster i Stockholm. Vi tror på att få mer av New York, London och Paris till Stockholm och det är du som nominerar. Så här gör du Ta en bild eller helst...

Finalisterna, Årets Kreativa Kundupplevelse 2018

Årets Kreativa Kundupplevelse – Här är finalisterna Den 1 November är det dax för Modegalan 2018, Kom är stolt sponsor av årets nya pris för Kreativa Kundupplevelse. Kundupplevelsen behöver komma i fokus och Customer Journey är viktigare än någonsin för att skapa...

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan Fashion Week

Stockholm Fashion Week är i fullgång vilket betyder att vi gav oss ut på samma runda för att inspireras av de nya skyltfönsterna.  Om det hänt så mycket nytt? Nja, många har vart duktiga och roterat budskapet i sina fönster men vi hade önskat att fler hade hakat på...

Formex Augusti 2018

Så fort de varma tropiska vindarna byts ut mot kyligare och krispigare luft, känns det väldigt skönt att få fylla på sin inspiration inför hösten. När vi besöker Formex är det i syfte att fånga upp nyheter och trender i stort. Hur montrarna är utformade, rummen...

Skyltfönster 2018 Pre-fall Bibliotekstan

Supernyfikna på hösten! Förra veckan spanande vi in  Biblioteksstan och butikernas skyltfönster, i förhoppning om att få inspiration till hösten. Väl nere kunde vi konstatera att de klassiskt brända tonerna mot brunt står sig starkt även denna höst, med färgstarka...

Nya detaljhandeln har upplevelse i fokus

Den nya detaljhandeln måste utvecklas då konsumenternas köpbeteenden, drivkrafter och behov förändras, nu och  framöver. Det och mycket mer berättade KOMs grundare Anne Hesselgren om på sina seminarier på Stockholm Fashion District under modeveckan. För att lyckas...

Pin It on Pinterest

Share This