Visual Merchandising hos Moncler, NYC

av | feb 1, 2019 | Visual Merchandising

Följ med oss på den guidade turen genom butiken: Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.

Som ett led i sitt projekt “House of Genius” samlade Moncler en grupp lyxdesigners under ett paraply, i sin Pop-up butik i Soho New York City i slutet av året.

Vi blev överraskade och mycket tacksamma av presentationen och guidningen den fantastiskt trevliga säljaren bjöd oss på. Det blev en kundupplevelse utöver det vanliga i dubbel bemärkelse. Varje designer presenterades i var för sig starka och coola uttryck. Väl genomtänkt kundvarv där man nyfiket leddes runt, njöt av exponering och varubehandling i toppklass.

Förutom produkter med limiterad upplaga, som vintage lapptäcks filtar, hundkläder och duntäcken för din bärbara dator, fanns där också kommersiella versioner av avantgarde-höst 2018 som designats bl.a. av Simone Rocha, Craig Green, Kei Ninomiya och Valentino Pierpaolo Piccioli.

 Och ja, hur kan en Pop-up upplevas på bästa sätt? Vikten och inte minst kunskapen av imageskapande och varumärkesbyggnad, den visuella upplevelsen och Visual merchandisingen har större värde än någonsin tidigare. Just den här upplevelsen kommer att sitta kvar för alltid och stärka Monclers varumärke lång tid framöver.

Monclers hemsida säger Remo Ruffini, ordförande och VD för Moncler i ett uttalande om popup-butiksmodellen:

”Dagens värld har förändrats enormt,
Kommunikationen har blivit helt revolutionerad.
Konsumenten vill se något nytt varje dag och förväntar sig nya former och språk att interagera med ett varumärke.”

Följ med oss på den guidade turen genom butiken:
Våra personliga favoriter, en Darth Vader-esque, något medeltida kottformad puffer av Piccioli och Noir Kei Ninomiyas svarta kollektion, exponerad med exakt fingertoppskänsla.

Future Storebox på Optikmässan

För att inspirera dig att utveckla din butik skapar vi ett helt unikt koncept för att realisera din kundupplevelse. Ta kontroll över kundupplevelsen och dessutom se till att alla upplevelser linjerar med den känsla du vill förmedla, så skapas ett värde som kan bli...

Vinnare av 2018 års bästa julskyltfönster

Vinnare av 2018 års bästa julskyltfönster är:Nordiska Kompaniet, Stockholm Hamngatan. NK:s julskyltning tema handlade om vad som händer bakom kulisserna i NK huset juletid. – En liten tomte som har små möss och duvor som hjälpredor. Ett spännande moment som engagerar...

Skyltfönster 2019 Bibliotekstan Design/Fashion Week

Vi är mitt uppe i Stockholm Design Week och Stockholm Fashion Week när vi kikar runt och ser vad som händer i skyltfönstren runt Bibliotekstan.Nog skulle man önska att det riktigt bubblade av nyheter och inspiration. Men vi kan krasst konstatera att det är ett fåtal...

Pin It on Pinterest